منتدى كنيسة المسيح

منتدى مسيحى


أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

بالفيديو.. إمام مسجد: «اللي يحب ربنا ينتخب السيسي واللي مينزلش مصيبة تشيله»

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

Admin

avatar
Admin
Admin
بالفيديو.. إمام مسجد: «اللي يحب ربنا ينتخب السيسي واللي مينزلش مصيبة تشيله»

منذ 9 دقائق | كتب: محمد كساب



تصوير : other

استخدم إمام مسجد في قويسنا بالمنوفية مكبر الصوت و«ميكروفون» المسجد في دعوة المواطنين إلى المشاركة في الانتخابات الرئاسية، وانتخاب المشير عبد الفتاح السيسي.
وقال إمام المسجد، خلال فيديو نشره حساب «الشهيد تيوب» على «يوتيوب»، الثلاثاء: «أهالي قويسنا الكرام .. اللي هنا يروح يدي صوته عشان يلاقوا فرصة عمل لأودهم بعد كدة، ولا تحبكو بلدكوا تتقسم ونبقى زي العراق وسوريا، مش عاوزين نربط دماغتنا تاني زي نسوان سوريا».
وأظهر الفيديو مصدر الصوت القادم من مئذنة المسجد الذي يتحدث منه الإمام، فيما أوضح صاحب الفيديو أن سجله لإمام المسجد الكبير بقرية قويسنا البلد بمركز قويسنا في محافظة المنوفية.
وأضاف إمام المسجد خلال الفيديو، الذي تناقله مستخدمي شبكات التواصل الاجتماعي: «الناس اللي واخدة أجازة عشان تنتخب لازم تنزل تنتخب، حرام عليكو اللبلد، اللي ماعندوش ولاء للبلد ماعندوش ولاء لدينه، اللي يحب النبي ويحب ربنا يروح يدي صوته».
وتابع: «ما تمشوش ورا المقاطعة والإخوان الشياطين، لما يكون السيسي ناجح بجدارة أمريكا هتضرب له تعظيم سلام.. الدول الغربية لكها هتحرمته ونلاقي فرصة لعيالنا والعجلة هتدور تاني، خلينا ماشيين ورا راجل قوي، ماتصدوقش كل الكلام اللي بيتقال عن الانقلاب العسكري ده كله تخاريف، اللي ما بيشوفش من الغربال يبقى أعمى، مصر بتناديكم، اللي ما بيحبش مصر يروح يشوف مصيبة تشيله بعد كدة».


http://christchurch.lamuntada.com

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى